Tuesday 3 April 2012

Oferta electorala este atat de slaba incat avem o mare sansa in Bucuresti

Îmi aduc aminte cu plăcere de primul an al studenÅ£iei când trăiam febra primelor alegeri cu adevărat libere. Mitingurile de susÅ£inere a ConvenÅ£iei Democrate erau de neratat (ÅŸi nu doar pentru concertele cu Cargo) iar ziarele opoziÅ£iei erau citite cu înfrigurare. Era anul în care BucureÈ™tiul mergea pa mâna lui Victor Ciorbea  (pentru puÅ£in timp) care a câÅŸtigat lejer alegerile cu toate că îi urma mandatului dezastruos dus de Crin Halaicu, un alt crin al penelistilor. BucureÅŸtiul cu totul îÅŸi dorea să rămână un loc liber de neocomunism. Fiindcă eram student ÅŸi pentru că votam pentru prima dată, credeam că e de datoria mea să mă implic, să stiu ce se întâmplă ÅŸi să fac ÅŸi eu ce pot dupa modestele mele forte ca să neîndreptăm spre normalitate. Åži dacă mă gândesc bine, atunci, în studenÅ£ie, a fost momentul în care mi-am dospit valorile politice ÅŸi comportamentul de vot care mă însoÅ£esc ÅŸi astăzi.

I-am întrebat pe studenÅ£ii mei dacă ÅŸi-au conturat opÅ£iunile politice pentru primăria BucureÅŸtiului. Mă gândeam că dat fiind că vor vota pentru prima dată în viaÅ£a lor la aceste alegeri locale ÅŸi că cei mai mulÈ›i sunt bucureÅŸteni sau au vize de flotant sunt interesaÈ›i de oferta electorală a zilei. Nu sunt. I-am întrebat dacă ÅŸtiu cine va candida pentru Primăria BucureÅŸtiului. Am scos cu greu numele lui Oprescu, Prigoană (soÅ£ul BahmuÅ£eancăi) ÅŸi Buruiană (??? / am înÅ£eles de la ei că este vorba despre o starletă) ÅŸi Columbeanu. El, Irinel. Văzându-mi dezamăgirea faţă de interesul lor faţă de viitorii conducători ai cetăţii mi-au întors-o pe bună drepte: cu aÅŸa ofertă ce să ne mai intereseze?

Åži aÅŸa este, au dreptate. Asta este oferta: foÅŸtii comuniÅŸti ÅŸi partidul istoric au depus armele cu laÅŸitate înainte să înceapă bătălia, încolonându-se în spatele unui “independent” produs al sistemului politic falimentar ÅŸi găunos din ultimii douăzeci de ani; Fostul partid de stânga, reÅŸapat de dreapta ÅŸi popular merge pe mâna unuia care face afaceri cu administraÅ£ia locală ÅŸi care s-a ales cu notorietatea ce-l Å£ine în politică de pe urma  faptului divers monden de joasă speţă. Cât despre restul „candidaÅ£ilor”  anunÅ£aÅ£i…  sunt doar penibili.

În acest context independentul NicuÅŸor Dan are cu adevărat o ÅŸansă. Mai corect spus, în acest context independentul fără trusturi de presă, bugete de milioane de euro ÅŸi interese de ÅŸi mai multe milioane de satisfăcut, are o ÅŸansă. Iar noi cei care ne încăpăţânăm să credem că mai există oameni corecÅ£i ÅŸi de bun simÅ£ dispuÅŸi să intre în bătălii electorale ce par dinainte măsluite, avem noi înÅŸine o mare ÅŸansă. Nicusor Dan nu o sa se bata în pungi cu mita electorala prin cartierele sarace ale Capitalei. Oferta electorală dezastruoasă este darul pe care partidele compromise ni-l fac astăzi. Să-l primim. StudenÅ£ii mei ÅŸi toÅ£i studenÅ£ii trebuie să afle de Nicusor Dan (eu nu le puteam spune nimic pentru că eram într-o universitate).

Noi cei de la Centrul Român de Politici Europene nu suntem interesaÅ£i de politică ci mai mult de politici publice. Cu toate astea ne-am hotărât să-l susÅ£inem pe domnul NicuÅŸor Dan pentru funcÅ£ia de Primar General. Astfel, adresăm o scrisoare deschisă colegilor din sectorul neguvernamental, companiilor ÅŸi tuturor acelora care-l pot susÅ£ine pe NicuÅŸor Dan în demersul său într-o formă organizată sau individual.

Scrisoarea poate fi descărcată aici, vă rog să o citiÅ£i (chiar merită, e mai bine scrisă decât articolul de faţă) ÅŸi dacă consimÈ›iÈ›i la cele spuse în ea, să o faceÅ£i să circule.



Citeste tot articolul si comenteaza pe Contributors.ro


No comments:

Post a Comment