Wednesday 16 May 2012

Publicitatea online- principala cale spre succes

Cu totii cunoastem posibilitatile pe care internetul le-a pus la indemana publicului larg. La modul cel mai simplu, internetul poate fi considerat cea mai structurata sursa de informatie din lume, ale carei filtre si comoditate de uz sunt mereu rafinate si imbunatatite. Ca ne place sau nu, oamenii se muta pe internet, asa ca e normal ca aceasta platforma sa fie vizata si de cei care vor sa capitalizeze de pe urma interesului nemarginit. Pana la urma, profiturile se afla acolo unde sunt oamenii, iar studiile de specialitate arata ca utilizatorul de internet e la fel de dispus la a cheltui online precum e atunci cand se plimba printr-un supermarket de dimensiunea a trei terenuri de fotbal.

Pe de o parte, avem toate serviciile si produsele din lume (practic, toate companiile relevante, mari sau mici, isi ofera serviciile online), iar de cealalta parte avem miliarde de oameni. Intrebarea e cum unim aceste doua “lumi” si raspunsul e publicitatea. Daca in 2010, piata publicitatii online a valorat putin sub 800 de milioane de dolari la nivel mondial, valoarea acesteia va creste la 4 miliarde pana in 2015, dupa cum sustine un studiu recent al grupului BIA/Kelsey. Publictatea online se bazeaza pe tehnologie, pe aceeasi tehnologie care a facut din internet un bun de baza al omului modern. La fel ca internetul, publicitatea va continua sa evolueze si va fi din ce in ce mai interactiva, accesibila si axata pe mobilitate si disponibilitate in orice tip de context digital. De aceea, orice campanie serioasa de marketing trebuie sa aiba o componenta “zdravana” de prezenta online, in caz contrar acea companie sau acel produs privandu-se cu buna stiinta de la accesul la o piata potentiala imensa.

Sigur, aceasta trecere inspre o existenta online trebuie facuta gradual , pornind de la elemente de baza ale publicitatii. Una dintre cele mai simple metode de promovare e publicarea de anunturi gratuite online. Practic, utilizatorul ia la cunostinta de prezenta sau chiar existenta unui produs sau a unui serviciu citind sau vizionand un clip care il prezinta. E foarte important faptul ca acest eveniment e gratis, cum de altfel trebuie sa fie publicitatea in general din punctul de vedere al utilizatorului.

Campaniile prin anunturi gratis sunt destul de limitate ca si efect asupra unui public foarte larg, dar ajuta la cresterea prezentei online a companiei, o “stare de existenta” care trebuie construita la fel de temeinic ca si cea din lumea reala. Daca in realitatea concreta, o companie e definita de cladirile, culorile, oamenii si produsele pe care le livreaza, in online aceste concepte se transforma in bannere, videouri, campanii Facebook, blogging si altele. De altfel, siturile de anunturi gratuite s-au extins foarte puternic, pentru ca acestea au rolul de a fi ca niste orase-targ pentru prezenta online a firmelor si persoanelor. Aceste locuri sunt vizitate de clienti potentiali, care se plimba prin fata tarabelor comerciantilor exact ca intr-un targ propriu zis.

Sigur, diferentele sunt majore, pentru ca “tarabagiii” pot anticipa micarile clientilor prin analiza datelor acestora de consum anterior, preferinte manifestate public, locatie desemnata prin IP si alte asemenea metode. Chiar daca numarul cumparatorilor care vizualizeaza, de exemplu, anunturi imobiliare, nu e direct foarte mare- adica nu se vand propriu zis apartamente pe loc- companiile pot interpreta interesul vizitatorilor si stabili “trenduri”, adica modul in care cumparatorii isi schimba nevoile si modul in care cauta sa si le satisfaca. Companiile pot astfel detine si slefui informatia, care pana la urma e cel mai de pret bun.

No comments:

Post a Comment