Sunday 18 March 2012

Carucioare pentru copii - primele masini

Sindromul caruciorului pentru copii de fima
Masina nu mai este demult un lux. Este unul din factorii care definesc un stil de viata decent. Insa daca pentru unii este doar o facilitate, un mod de a se deplasa rapid si comod, pentru altii este un mijloc de afirmare a unui anume statut social, de intretinere a unei imagini, de multe ori false. Si, din pacate, acesta tinde sa se recomande ca un nou tip de viata, incurajat mereu si de strategiile de marketing ale producatoriilor de masini. Modele cu tehnologii noi, dar mai ales modele cu designuri agresive, cu exterioare futuriste si materiale din ce in ce mai perisabile. Ati observat ca masinile de lux se vand din ce in ce mai bine?

caruciorul - prima masina
Dar ce legatura are masina cu carucioarele de copii? Poate fi considerat caruciorul ca o prima masina? In definitiv, este un mijloc de transport care nu este propulsat prin forte proprii, foarte comod, dotat cu sistem de navigatie, bar, airbeguri complete, decapotabil etc. Dar in materie de dotari suntem siguri ca aceste carucioare pentru copii pot trezi invidia oricarui producator de masini. Concluzia: modul in care micutul percepe caruciorul este exact acelasi in care adultul de mai tarziu se va raporta la masina sa.

caruciorul si viata intrauterina
Mamele isi doresc pentru odraslele lor carucioare cat mai comode, cu cat mai multe dotari si neaparat de firma. Copilul este crescut de mic in acest climat. Dar care este gradul in care copilul percepe acest climat si cum il influenteaza in relatii sociale si conceptia despre lume si viata dezvoltate mai tarziu? Mai exact, la ce varsta copilul isi da seama de influentele sociale produse de efectul de „firma”? Unele teorii, bazate pe studii serioase, afirma ca acesta este, daca nu genetic, formate in timpul vietii intrauterine. Copilul percepe mediul in care se desfasoara mama sa, iar corpul si psihicul acestuia va fi conditionat de modul in care mama sa se raporteaza la exteriorul. Daca mama este preocupata de firma caruciorului, de modul in care acesta arata, de impresia pe care il va produce asupra celorlati, si copilul va porni la drum cu aceste valori superficiale.

Lumea carucioarelor si a masinilor de firma
Si din pacate, lumea este din ce in ce mai superficiala. Imaginea primeaza in fata calitatii, auzim mereu ca ambalajul vinde, ca un produs fara publicitate nu exista. Fara doar si poate, traim intr-o lume superficiala, si viitorii cetateni trebuie educati de mici sa fie niste supravietuitori. Nimeni nu v-a sta sa observe firma pantalonasilor sau a hainutei copilului vostru, dar majoritatea vor aprecia caruciorul. Asa ca parinti: nu ignorati acest aspect. Nu luati un carucior de copii de la vecinul de deasupra doar pentru ca acesta nu mai are ce face cu el. Este cu siguranta un model vechi, care nu mai este demult la moda si isi tradeaza in numeroase moduri defectele. Riscati ca copilul vostru sa se transforme intr-un copil second hand. Nu va zgarciti, achizitionati un carucior nou, de firma, cu maxim de dotari, astfel incat copilul vostru sa se simta apreciat si sa inteleaga de mic ca are un statut care trebuie intretinut neaparat prin acest joc. Trebuie sa faceti tot posibilul ca micutul sa fie perfect adaptat lumii in care traieste. Este principala valoare morala, varful piramidei. Restul ramane in seama filosofilor. Lumea carucioarelor si a masinilor de firma nu are cum sa apuna!


carucior copil, carucioare

No comments:

Post a Comment